Rosa trädet i Östersund

Idag satte vi upp 100 rosa band och 500 reflexer i ett träd mellan bion och ÖP mitt i Östersund! Tanken är att vem som vill kan ta ett rosa band och swisha en gåva. Detta gör vi som en del i den kampanj som Bröstcancerförbundet driver för att tydliggöra att det finns två rosa band i Sverige och hur de skiljer sig åt.

Maria Modigh

Publicerad 24 september 2019

fullsizeoutput_f73.jpeg

fullsizeoutput_f78.jpeg

Det finns två rosa band i Sverige:

• Vi tycker att det är viktigt att synliggöra den skillnaden, framförallt för alla som drabbats av bröstcancer.
  • All cancerforskning är viktig och tillsammans kan vi åstadkomma fler framsteg. Men om det är bröstcancer man vill stödja är det Bröstcancerförbundets rosa band man ska köpa.
  • I slutändan handlar det om att vi vill öka våra möjligheter att kunna gör fler insatser och förbättra livssituationen för de som drabbats av bröstcancer. Vi jobbar mot visionen att ingen ska drabbas av bröstcancer.
  • Det rosa bandet är den internationella symbolen för bröstcancer.
Rosa bandet på rosa tonad platta.jpg