Upplev och upptäck naturen med Emma och Östersunds Orienteringsklubb

Hittaut är ett friskvårdsprojekt som syftar till att få fler människor att uppleva och upptäcka naturen. Det är är en helt gratis form av orientering som passar dig som vill motionera på ett roligt sätt, själv eller tillsammans med andra. Gå, cykla eller spring!

Maria Modigh

Publicerad 23 juni 2019

Orientering.jpg

Emmaföreningen stöttar detta projekt därför att studier visar att fysisk aktivitet minskar risken för bröstcancer. Det vill vi sprida som viktig kunskap med Svenska Orienteringsförbundets friskvårdsprojekt Hittaut.

Sätt igång och leta kontroller

Det enda som behövs är hittaut-kartan. Kartan finns både digitalt och i fysisk form. Utövaren registrerar ett användarkonto på hemsidan eller i appen och sedan börjar äventyret – att hitta de checkpoints (kontrollstationer) som är markerade på kartan. I verkligheten består de av en stolpe med en bokstav på.

Här finns information om Hittaut i Östersund på Svenska orienteringsförbundets webbplats.